<< Tornar al Centre de Formació CET10

Capacit'add - Programa de capacitació professional en esport i lleure per a joves amb discapacitat intel·lectual lleu

Capacit'add és una proposta formativa especialitzada que s’adreça a joves amb discapacitat intel·lectual lleu, Intel·ligència Límit, que vulguin iniciar el seu camí professional en el sector de l’esport i l’educació en el lleure.

Ofereix als alumnes oportunitats de creixement personal i professional, alhora que els dota d'eines i estratègies per tal de millorar la seva ocupabilitat dins l'àmbit professional de l'esport i el lleure educatiu. Un itinerari formatiu que s'adapta a les capacitats de cadascun dels alumnes en funció del seu perfil i cercant la millora del seu potencial individual!

Cerca treballar per la igualtat d’oportunitats i de qualitat de vida de joves amb diversitat funcional.

Es crea una xarxa amb altres agents i entitats del sector, per tal que prenguin consciència del potencial d’aquest nou perfil professional i els puguin incorporar en els seus equips de treball, en pro d’una societat més inclusiva i una autèntica educació en valors.

Fitxa dels estudis

Destinat a joves a partir de 17 anys amb discapacitat intel·lectual lleu.
Amb la col·laboració de Tate Bonany fundadora, directora i gerent de l’Associació Joc Viu i Merche Ríos doctora en Ciències de l’Educació. Es dedica a la investigació i la docència en temàtiques vinculades a la discapacitat intel·lectual.

Objectius:
 Oferir als alumnes participants oportunitats de creixement personal i professional dins el sector de l’esport i el lleure educatiu. Dotar als alumnes d’eines i estratègies per tal de millorar la seva ocupabilitat dins l’àmbit professional de l’esport i el lleure educatiu. Potenciar un treball en xarxa amb entitats i empreses del sector, que treballin en favor de la inclusió dels joves amb diversitat funcional. Conscienciar a empreses i entitats del sector de la incorporació laboral de treballadors/es amb aquest perfil.

2 cursosDe dilluns a divendresCalendariPràctiques

Estructura del programa:
DESCARREGA'T L'ESTRUCTURA DEL PROGRAMA AQUÍ
Formació per la millora de les competències bàsiques, tècniques i transversals. Treball de transició escola-treball. Desenvolupar l'autoconeixement. Conèixer recursos i alternatives de l'entorn.

M'interessa! Vull saber-ne més
Metodologia:  Per tal d'acompanyar als alumnes en el seu desenvolupament personal i professional i siguin capaços de poder adaptar-se a les diferents realitats amb les quals es trobaran, s'enfoca un procés formatiu on tenen cabuda:

Els coneixements "sabers".
Les habilitats "el saber fer".
I unes actituds i conductes "saber estar i saber ser" integrats entre ells de manera global.

Es treballen amb especial interès aquestes competències i habilitats durant tot el curs de forma transversal mitjançant diferents tècniques, recursos i instruments orientats a assegurar que els nois i noies prenguin consciència i apliquin un conjunt de valors i actituds personals interrelacionats, com ara la responsabilitat, la perseverança, el coneixement d'un mateix i l'autoestima, la creativitat, l'autocrítica i el control emocional donant importància al Pla Individualitzat de l'alumne.

Acompanyament i orientació a la inserció professional: Al llarg del procés formatiu de cada alumne i gràcies a la figura del tutor referent, es duen a terme les següents accions per tal d'acompanyar i orientar al procés d'inserció professional individual:

Orientació, suport i ajuda per trobar feina.
Acompanyament i seguiment continuat a la fase de pràctiques o el començament del contracte.
Suport directe o presencial dins l'entitat que es va retirant progressivament.
Suport indirecte mitjançant tutories amb el jove i reunions amb l'entitat amb l'objectiu de mantenir i consolidar la feina.

Titulacions que s'obtenen:
Titulació de premonitor/a adaptat/da en educació en el lleure.
 Títol de monitor/a d'educació en el lleure infantil i juvenil adaptat.
/  Titulació de CIATE en esport i joc en edat escolar.
/  Titulació de CIATE en activitats fisicoesportives en instal·lacions esportives convencionals.
/  Titulació de CIATE en gestió i organització de petites entitats esportives.
 Titulació de CIATE activitats físico i de lleure per a la gent gran.
/  Titulació de CIATE arbitratge en esport escolar.
/  Titulació de CIATE en activitats fisicoesportives en el medi natural.

Sortides professionals: Auxiliar de monitoratge en l'àmbit de l'educació en el lleure; auxiliar de monitoratge en l'àmbit de l'esport escolar; auxiliar d'animador en activitats culturals, lúdiques i recreatives amb gent gran.

T'interessa? Clica aquí per tal de rebre més informació i conèixer tot el que et podem oferir amb el programa Capacit'add. Concerta una entrevista amb la tutora del grup. Estarem encantats d'atendre't!

Capacit'add      Inclusió

Formació      Integració

Presència als mitjans

Articles del Blog de la Fundació CET10
La vivència d'allò que significa realment treballar per la igualtat d'oportunitats
Coneix el projecte d'inclusió creat per la Fundació CET10
Presentació del nou curs de monitor de lleure adaptat
L'Escola Lexia i la Fundació CET10 donen una oportunitat de feina com a monitors de suport a joves amb diversitat funcional
Coneix el treball dels Monitors de suport a la inclusió en els Campus i Casals d'Estiu de la Fundació CET10

Marcet Football
Monitores que rompen barreras

Betevé
Uns cursos de monitor s'adapten a joves amb discapacitats intel·lectuals

El Periódico
De monitor sí que ho puc ser

La Vanguardia
Alumnos que son maestros

Tornar al Centre de Formació CET10

Segueix-nos a les xarxes socials per no perdre't res de res!

Blog Google + Flickr Youtube Twitter Facebook Instagram